Zaslepení

Jedna je divoká a vášnivá, zatímco druhá je introvertní, zahořklá a pomstychtivá… Mladá žena Anya se zavázanýma očima mysteriózně tančí ve svém ateliéru. Je to rytmické, ale zároveň tragické, melancholické a působivé. Náhle Anya procitá s výkřikem. Její manžel Chris se ji pokouší utěšit, byla to jen další noční můra… Snaží se jí přesvědčit, aby navštívila nějakého odborníka, ale ona to odbyde jen mávnutím ruky. Anya vstupuje do nějakého skladiště pod přísným dohledem Theodora, elegantního muže středního věku. V jeho ruce je revolver. Nahoře v ateliéru se Anya strojí do vyzývavého sexy prádélka. Vyruší jí zaklepání na dveře. Ona otevře a Theodore vtrhne dovnitř s revolverem mířícím na její hlavu… Zaslepení je sexy psychologický film-noir, který představuje příběh muže zataženého do psychologické sítě dvou žen na útěku. Útěku před sebou a před svou minulostí. Jedna je divoká a vášnivá, zatímco druhá je introvertní, zahořklá a pomstychtivá. Jen tanec je čistý - s nabitou zbraní…

Borgman

Co byste udělali, kdyby jednoho rána u vaší luxusní vily zazvonil bezdomovec, tvrdil, že dobře zná vaší ženu a chtěl se vykoupat? Richard mu pořádně nandá. Jeho ženě Marině je to ale trapné, a bezdomovce, který se představuje jako Borgman, pustí dovnitř. A tak to celé začne. Příběh filmu Borgman je krutý, přímočarý a optimální pro milovníky černého humoru. Jenže kromě toho pokládá i řadu otázek a nechává divákům prostor, aby si ho přebrali po svém. V mnohém připomene postupy české nové vlny, v mnohem zas ironická a přesná severská dramata.

Nejšťastnější dívka na světě

Delia, mladá rumunská dívka, přichází do Bukurešti s rodiči vybírat cenu, kterou vyhrála v soutěži pořádané společnosti, produkující nápoje. Cena je krásné nové auto. Všechno, co Delia musí udělat, je objevit se před kamerou v reklamě. Delia a její rodiče mají však odlišné představy o tom, co dělat s novým autem. Delia má být zářivým laureátem s lesknoucím se úsměvem. Film je satirou společnosti a otroctví ke kapitalismu a konzumu.

Hledání Sophie

Idol mnoha mužů. Říkalo se, že každý muž by ji chtěl, zatímco každá žena by chtěla být v její kůži... Ne všechno v životě někdejšího sexuálního symbolu, filmové hvězdy světové velikosti, bylo ideální. Za úchvatnou kariérou, kterou jí pečlivě budovala ambiciózní matka, byly i slzy, nemoci, úklady a dokonce i vězení. Nemluvě o skanadálu, který vzbudil její vztah s producentem Carlem Pontim, ženatým a o mnoho let starším. I když počáteční flirt nakonec vyústil v dlouhé a pevné manželství, z něhož vzešli dva synové, bigotní Italové jí jej nemohli dlouho zapomenout. Dokumentární film, který dnes uvidíte, mapuje její bohatou kariéru i nesnadné životní peripetie.

Sophia - pokus o portrét

Idol mnoha mužů. Říkalo se, že každý muž by ji chtěl, zatímco každá žena by chtěla být v její kůži... Ne všechno v životě někdejšího sexuálního symbolu, filmové hvězdy světové velikosti, bylo ideální. Za úchvatnou kariérou, kterou jí pečlivě budovala ambiciózní matka, byly i slzy, nemoci, úklady a dokonce i vězení. Nemluvě o skanadálu, který vzbudil její vztah s producentem Carlem Pontim, ženatým a o mnoho let starším. I když počáteční flirt nakonec vyústil v dlouhé a pevné manželství, z něhož vzešli dva synové, bigotní Italové jí jej nemohli dlouho zapomenout. Dokumentární film, který dnes uvidíte, mapuje její bohatou kariéru i nesnadné životní peripetie.

Smolaři

Komedie s vážnými momenty, o Guntherovi, který vyrůstá ve veselé vlámské rodině s otcem, třemi strýčky a babičkou. Adolescent musí energicky bojovat proti společenskému předurčení neobvyklých rozměrů. V Guntherovej rodině je ctí hojně se spíjať pivem, jíst pořádně promaštěné jídla a užít si to se vším, co se hýbe. To je folklór, ve kterém se Gunther těžko snaží budovat si vlastní postoje. Tato etnografie pijáctví, podtržena atmosférou tvrdé reality, která zdolá i sociální asistentku, je propojování s citlivějšími scénami, sice podobně tlustého zrna, ale pod tvrdou mužností je v nich přece jen možné ucítit krásnou něhu.

Létající Holanďan

Holandské historické drama vypráví o zrodu a přetrvání vlámské legendy. Příběh začíná v 16. století ve Španělskem okupovaných Flandrech. Právě probíhá selská vzpoura a skupina vzbouřenců míří na Nettelneckův statek. Hned nato se objeví Španělé a útok přežije pouze jeden povstalec. Ten se pomiluje s manželkou majitele statku a zmizí. Žena následně porodí syna. O několik let později hoch potká potulného italského zpěváka jménem Campanelli. Ten byl údajně svědkem masakru a hochova početí. Zvědavému klukovi ovšem nabídne smyšlenou historku o tom, že jeho otec žije a je kapitánem bájné lodi. Namluví mu také, že jeho otec umí létat. Chlapec tomu uvěří a když vyroste, vydá se i se svou láskou Lotte otce hledat.

Hrdinové z Daranu

Obrazově poutavý rodinný film vypráví příběh Jimmyho, jedenáctiletého chlapce z Evropy, který přijede do Afriky s maminkou, velice zaměstnanou výstavbou golfového letoviska. Jednoho dne se Jimmy ztratí na městském tržišti, kde se setká s tajemnou mluvící žirafou jménem Seraf. Ta chlapci vypráví o situaci mezi dvěma domorodými kmeny, které spolu válčí o půdu. Podle žirafy se před touto kmenovou válkou nedá tak snadno uniknout. Jimmy pak společně s chudou africkou dívkou Charitou nastoupí dobrodružnou a kouzelnou cestu africkou džunglí, při níž musí překonat mnoho překážek. Naštěstí s sebou mají pomoc, a to nejen v podobě Seraf, ale také drahocenného medailonu. Po cestě zjišťují, že svého cíle mohou dosáhnout, jedině tehdy, když budou skutečně věřit sami sobě a nenechají si zkřížit cestu nikým a ničím.

Idioti

Skupina lidí se shromáždí v domě na předměstí Kodaně, aby rozbili všechna omezení a představili „vnitřního idiota" v sobě.

Pod kůži

Brutální přepadení změní Mariekes život. Opouští rytmy svého rodného města a volí si osamění ve zchátralém domě kdesi v pustině. Její iracionální strachy na zamrzlé farmě jsou neustálým bojem. Jak však začíná propukat naplno jaro, její zájem o nové věci, které zakrývá chladná plíseň zimy, ji táhnou ven z dusivého nitra její mysli. Pomalu přijímá pomoc souseda Johna, ale jak nachází změna ročního období, stejně tak se mění i Mariekes.

Loft

Pět nejlepších přátel, z nichž všichni jsou ženatí, se rozhodne společně obývat podkrovní byt. Sem si každý z nich za určitých podmínek může přivést milenku a nerušeně s ní trávit čas. Všechno se zdá být perfektní, až do jednoho rána, když se v podkroví najde tělo zavražděné neznámé mladé ženy. Skupina přátel se začíná navzájem podezřívat a brzy je jasné, že navzdory jejich dlouholetému přátelství vědí o sobě mnohem méně, než si původně mysleli.

Manderlay

V druhé části plánované americké trilogie, založené na motivu USA jako země neomezených možností, uvádí dánský enfant terrible Lars von Trier znovu na scénu postavu Grace - hrdinky svého předchozího snímku Dogville (Nicole Kidmanovou však vystřídala Bryce Dallas Howardová, známá z Vesnice M. Nighta Shyamalana). Grace a její otec se z Colorada počátku 30. let přesouvají do Alabamy, na starou plantáž jménem Manderlay, kde jsou konfrontováni s děsivou krutostí a nespravedlností otroctví. Není divu, že Grace nemůže zůstat stranou a rozhodne se zasáhnout. Ovšem s jakým výsledkem - pořádky udržované celá desetiletí se hroutí, ale osvědčí se výuka otroků demokracii?

Nadine

Dvaačtyřicetiletá Nadine je ctižádostivá, nezávislá a v práci úspěšná žena, která dříve často střídala milence. Nyní ale žije sama a je bezdětná. V jejím těle už několik let varovně tikají biologické hodiny, které ji vyprovokují k impulzivnímu činu: poté, co v supermarketu potká bývalého přítele, unese jeho sedmiměsíční dítě a ujede s ním z místa činu. Během útěku na jih Evropy se ve vzpomínkách vrací k mezním okamžikům svého života v posledních dvanácti letech. Štěstím opojenou i výčitkami svědomí zmítanou ženu záhy čeká nejtěžší rozhodnutí v životě... Druhý celovečerní film Erika de Bruyna se zamýšlí nad generací soběstačných žen, které dávají přednost kariéře před rodinou. Režisér pro větší univerzálnost svého psychologického dramatu obsadil do titulní role tři herečky, které hrdinku ztělesňují v různém věku i v různých fázích života.

Obyčejní lidé

Během zdánlivě průměrného dne přijíždí autobus plný mladých vojáků, kteří jsou odvolaní do odlehlého vědeckého kraje, aby zde vykonávali děsivý a náročný úkol – zabíjet civilisty. Mezi povolanými mladými vojáky je i 20 letý Dzoni, který měl až doteď problém se zařazením do společnosti. Tentokrát se pohybuje od jedné popravy k druhé, je ovládán strašidelnými příkazy vojenského úřadu, a po velmi krátkém čase se v nelidských vojenských podmínkách zříká lidské morálky, empatie a soudnosti. Jak se jeho morbidní poslání blíží ke konci, hrůza jeho dosavadních skutků ho začíná dohánět a vhání ho do bolestivé, avšak nevyhnutelné konfrontace s vlastními činy. Režisér Vladimir Perisić svým snímkem, zasazeným do blíže neurčené doby i místa během balkánského válečného konfliktu, přináší netypický obraz psychologického dopadu hrůzostrašné války na ty, kteří ji zažili a byli její součástí. K podmanivosti Perisićova snímku přispívá i režisérův realistický a nesentimentální přístup k vykreslení psychického utrpení vojáků a jejich smíření se s hrůzostrašnou vojenskou (ne)morálkou.

Adrienna Pálová

Piroska, která pracuje jako paliativní sestra v zařízení pro umírající starce, je zcela pohlcena fádním a nudným životem, v němž si užívá jedinou věc – přejídání. Když se ale v práci objeví pacientka se jménem Adrienna Pálová, vzpomene si na spolužačku ze školy a rozhodne se ji vypátrat. Krok po kroku se Piroska probouzí z celkové duševní letargie. Neobvyklá pěší road movie s detektivním nádechem vyniká především kamerou Ádáma Fillenze, jenž svými kompozicemi dává nahlédnout do vnitřní proměny postavy.

Jsi tam?

Jsi tam? vypráví příběh Jitze (20), profesionálního hráče, který cestuje po celém světě a soutěží v turnajích videoher. Během pobytu v Taipei se stane nečekaně svědkem nehody, která se podobá těm z jeho videoher, což ho konfrontuje s vlastní smrtelností. Jeho svět je náhle otřesen. V hotelovém baru se setkává se zajímavou Tchajwanskou dívkou. Snaží se k ní přiblížit, ale dokáže to jen ve virtuálním světě.

Rosenstrasse

Když otec zemře a matka náhle začne praktikovat židovské ortodoxní zvyky, vydává se Newyorčanka Hannah (Maria Schrader) do Berlína - rodiště své matky Ruth, aby tam pátrala po její minulosti před emigrací, o které vůbec nic neví. Doufá, že najde odpověď, co je důvodem změny matčina chování. Setkává se s devadesátiletou Lenou Fischer, která jí začne vyprávět dramatický příběh. O tom, jak se v roce 1943 ujala malé osamocené Ruth, jejíž matka byla zatčena a hrozila jí deportace, a jak v Rosenstrasse, kde tehdy Gestapo věznilo židovské muže a ženy z takzvaných smíšených manželství, spolu s ostatními příbuznými demonstrovali a usilovali všemi silami o propuštění svých blízkých.

Sportovec století

V roce 2000 se scházejí odborníci, aby zvolili nizozemského sportovce století. Sake Wiarda jmenuje sportovce jménem Taeke Jongsma, kterého nikdo z přítomných nezná a který prý vynikl v nezvyklém sportu – sezení na kůlu. Vypráví jeho příběh... Taeke je synem chudého venkovana a v lidovém sportu, oblíbeném v jeho rodném Frísku, hledá odstup od neutěšené skutečnosti. I do navenek idylického světa jeho dětství ve 30. letech a mládí ve 40. letech proniká realita nezaměstnanosti a války. Zkouška trpělivosti a rovnováhy, v níž se v průběhu času naučil s přehledem porážet své soupeře, se pro Taekeho stává osudem. Nachází smysl života v poklidném sledování klidné vodní hladiny obklopující jeho kůl, tahu ptáků, proměn počasí i ročních dob... V okamžiku, kdy jde o něžný cit k půvabné Tjitske a nenávist k bohatému konkurentovi v lásce Rintjemu, se však Taeke musí rozhodnout, zda zůstane jen pouhým pasivním pozorovatelem světa... Poetická tragikomedie o jednom lidském osudu přerůstá v originální úvahu debutujícího režiséra.

Hráč

Petrohrad. Píše se rok 1866. Fjodor Michajlovič Dostojevskij má za sebou román Zločin a trest, patří mezi nejznámější ruské spisovatele, a přesto je nucen uzavřít se svým nakladatelem Stelovským - u něhož je zadlužen - nesmírně ponižující sázku. Buď napíše běhen jedenatřiceti dnů nejméně stošedesátistránkový román a všechny dluhy mu budou odepsány, anebo se nakladatel stane majitelem autorských práv všech jeho dosud nevydaných děl. Stárnoucího, v naprostém chaosu žijícího spisovatele může zachránit jedině mimořádně schopná stenotypistka, které by své budoucí dílo diktoval. Najde ji v osobě líbezné, chudé, pečlivé a pracovité Anny Sotkinové. Mladá žena je naštěstí uchvácena spisovatelovým geniem a ujme se zdánlivě nesplnitelného úkolu. Pod jejími hbitými prsty vyrůstá částečně autobiografický milostný příběh Poliny a Alexeje a současně se rodí i neméně rozporuplný vztah Dostojevského s Annou...
srpen 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
září 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30