4 měsíce, 3 týdny a 2 dny

Kontroverzní snímek, který natočil rumunský režisér Cristian Mungui a za který si odvezl Zlatou palmu z MFF v Cannes. Snímek pojednává o dvou vysokoškolských studentkách za éry rumunského totalismu, těsně před pádem železné opony, kdy během jednoho dne jedna z nich podstupuje tehdy zakázaný potrat. Film je drsnou výpovědí nejenom o těžké době, ale, a to především, o silném přátelství. Film získal nejvyšší ocenění na MFF v Cannes 2007. Snímek byl také uveden na 42. ročníku MFF v Karlových Varech, v sekci Otevřené oči, věnované filmům, které originálním způsobem posouvají vývoj filmového vyjadřování.

Angel

Režisér Francois Ozon (8 žen, Bazén..) natočil anglicky mluvený film, výtvarně bohatý projekt, podle knižní předlohy Elizabeth Taylor z roku 1957. Příběh se odehrává na přelomu 19. a 20. století a sleduje osudy hlavní hrdinky Angel Deverellové (Romola Garai), naivní dívky, která žije mimo realitu, mimo dosavadní konvence. Přesto však se jí podaří omračující strmý společenský a umělecký vzestup, o to krutější je však pád zpět na zem, který se jí stane osudným. Ve filmu dále excelují Sam Neill a Charlotte Rampling. Angel zakončoval letošní Berlinale 2007.

Andělský podíl

Hořkosladká komedie nasáklá skotskou whisky. Robbiemu je něco málo přes dvacet let, nemá práci, se svou přítelkyní Leonie čeká syna, za napadení jiného mladíka je odsouzen k veřejným pracím. A k tomu všemu ho ještě rodina jeho přítelkyně vůbec nemá v lásce. V téhle situaci najde Robbie naději tam, kde by ji nejmíň čekal – ve skotské whisky. Když si Robbie odpracovává svůj trest, seznámí se s partičkou povedených existencí v čele s Rhinem, kleptomankou Mo a neodolatelně tupým Albertem. Vedoucí této pracovní skupiny Harry má vášeň pro whisky, a když celou partu vezme na degustaci tohoto ušlechtilého nápoje, objeví v sobě Robbie talent pro rozpoznávání těch nejjemnějších chutí. A když se navíc dozví, že se chystá aukce náhodně objeveného soudku té nejlepší whisky na světě, vycítí Robbie příležitost, jak zabezpečit sebe a svoji rodinu jednou provždy. Film v roku 2012 získal Cenu poroty na prestížnom MFF v Cannes.

Za stepí

Dojímavý příběh ženy z nucené cesty do stepí Střední Asie.

Borgman

Co byste udělali, kdyby jednoho rána u vaší luxusní vily zazvonil bezdomovec, tvrdil, že dobře zná vaší ženu a chtěl se vykoupat? Richard mu pořádně nandá. Jeho ženě Marině je to ale trapné, a bezdomovce, který se představuje jako Borgman, pustí dovnitř. A tak to celé začne. Příběh filmu Borgman je krutý, přímočarý a optimální pro milovníky černého humoru. Jenže kromě toho pokládá i řadu otázek a nechává divákům prostor, aby si ho přebrali po svém. V mnohém připomene postupy české nové vlny, v mnohem zas ironická a přesná severská dramata.

Na krev

Ve Španělsku lidé věří, že rozmarýn má skvělé léčivé účinky. Romero (ve španělštině rozmarýn) je 475kilový býk, který zemře v býčí aréně. Během jedné noci se jeho rohy, kosti, oči a maso rozvezou do Bruselu, Madridu a do Francie a následně různými způsoby naruší zdánlivě obyčejné životy několika postav, hledajících sebe sama. Sledujeme osud italské herečky, která prodává maso v supermarketu, španělské ženy, která servíruje steaky, a malého francouzského děvčátka, které si představuje svět, kde jsou zvířata mnohem větší než lidé. Části býčího těla tak potvrzují Romerovy přednosti a zároveň magickou sílu rozmarýnu – průbojnost, výbušnost a regeneraci. Delphine Gleize patří mezi nejoriginálnější a nejzajímavější tvůrce současné francouzské kinematografie. Její krátké filmy zaznamenaly velké úspěchy na mezinárodních filmových festivalech a získaly řadu ocenění. Na krev je její celovečerní filmový debut.

Hej, kočko!

Francouzská romantická komedie o čtyřech židovských ženách, balancujících mezi láskou, sexem, novými vztahy, prací a rodičovstvím. Isa (Michele Laroque) se rozvede se svým manželem, a při své práci a vedení salónu krásy se musí starat o své tři děti. Má jen málo volného času, avšak i navzdory tomu se snaží vyčlenit jistý prostor ve svém životě i pro britského obchodníka, který oprášil její fantazii. Alice (Valerie Benguigui), žijící v několikaletém manželství s Gillesem (Alexandre Astier), který nenávidí osobní starostlivost a nadevšechno miluje golf, závidí své sestře Ise status svobodné ženy. Aliciny obavy z jejího manželství se zintenzivní, když se spřátelí se sympatickým a okouzlujícím rozvedeným otcem. Nedávno rozvedená Lea (Aure Atika) se zase věnuje rozmazlování svého těla, když se právě nestará o své dítě. A Nine (Geraldine Nakache), která se nikdy nevdala a hledá muže, aby se konečně usadila, chybí sebedůvěra, i navzdory tomu, že je mladá a krásna. Hej, kočko! je druhým celovečerním filmem režisérky Lisy Azuelos a ve Francii zaznamenal velký divácký úspěch.

Věrná kopie

Uznávaný režisér Abbas Kiarostami (Chuť třešní, Vítr nás odvane) přináší příběh o jednom náhodném setkání muže a ženy v krásné malé italské vesnici jižního Toskánska. On (William Shimell) je britský autor, který právě dokončil přednášku na konferenci o své nové knize. Ona (Juliette Binoche) vlastní francouzskou uměleckou galerii a hledá originalitu. Oba se vydají na prohlídku místních galerií, kaváren a muzeí a zjistí, že nic není takové, jak se na první pohled zdá. A že pravda, stejně jako umění, závisí vždy na interpretaci. Podmanivý film Věrná kopie spojuje post-moderní hru se zralou romantickou komedií a společně vytváří hravé a provokativní filmové dílo. Juliette Binoche získala za svůj herecký výkon Zlatou palmu na MFF v Cannes 2010.

Pět překážek

V prvním dokumentu z dílny tvůrců manifestu Dogma 95 vyzval Lars Von Trier svého učitele, klasika dánského dokumentu Jorgena Letha, aby pěti různými způsoby natočil remake svého slavného filmu The Perfect Human (1967). Ve filmu, který je spíše soubojem plným zákeřných pastí, musí Leth využít všechny své filmařské zkušenosti a dostat se tak na samou hranici svých dovedností. Film se pohybuje od Kuby přes vykřičenou Bombajskou čtvrť, dobrodružnou animaci a digitální záznam á la Dogma 95 až k Lethovu současnému domovu na Haiti. Pět překážek je zábavný film, který se pokouší poukázat na principy tvorby jako takové a zároveň tematizuje vztah mezi sebezahleděným enfant terrible dánské kinematografie a jím vybranou otcovskou figurou.

Smolaři

Komedie s vážnými momenty, o Guntherovi, který vyrůstá ve veselé vlámské rodině s otcem, třemi strýčky a babičkou. Adolescent musí energicky bojovat proti společenskému předurčení neobvyklých rozměrů. V Guntherovej rodině je ctí hojně se spíjať pivem, jíst pořádně promaštěné jídla a užít si to se vším, co se hýbe. To je folklór, ve kterém se Gunther těžko snaží budovat si vlastní postoje. Tato etnografie pijáctví, podtržena atmosférou tvrdé reality, která zdolá i sociální asistentku, je propojování s citlivějšími scénami, sice podobně tlustého zrna, ale pod tvrdou mužností je v nich přece jen možné ucítit krásnou něhu.

Létající Holanďan

Holandské historické drama vypráví o zrodu a přetrvání vlámské legendy. Příběh začíná v 16. století ve Španělskem okupovaných Flandrech. Právě probíhá selská vzpoura a skupina vzbouřenců míří na Nettelneckův statek. Hned nato se objeví Španělé a útok přežije pouze jeden povstalec. Ten se pomiluje s manželkou majitele statku a zmizí. Žena následně porodí syna. O několik let později hoch potká potulného italského zpěváka jménem Campanelli. Ten byl údajně svědkem masakru a hochova početí. Zvědavému klukovi ovšem nabídne smyšlenou historku o tom, že jeho otec žije a je kapitánem bájné lodi. Namluví mu také, že jeho otec umí létat. Chlapec tomu uvěří a když vyroste, vydá se i se svou láskou Lotte otce hledat.

Dva dny, jedna noc

Sandra pracuje v místní solární elektrárně a právě se zotavuje z depresí, které byly důvodem její časté absence v práci. Vedení společnosti nemá zájem o takovéto zaměstnance, avšak nechce vystupovat ve zlém světle. Finální rozhodnutí o Sandřině osudu tak nechává na jejích kolezích, kteří mají určit, zda Sandra o práci přijde anebo ne. Pokud ano, budou si moci ponechat své roční bonusy ve výši 1000 eur, a pokud ne, tak o ně přijdou. Sandra se však nevzdává a během dvou dnů a jedné noci se ze všech sil snaží přesvědčit kolegy, aby se rozhodli v její prospěch. Sandřina prosba je jednoduchá: “Nelitujte mě! Jen se zkuste vžít do mé situace.“

Za kopcami

Alina se vrací z Německa, kam odešla za prací, s nadějí, že si zpátky odvede Voičitu, jedinou bytost, kterou kdy milovala a která kdy milovala ji. Jenomže v době, kdy tu Alina nebyla, našla Voičita Boha, a to je v lásce soupeř, nad nímž se těžko vyhrává. Cristian Mungiu, který si z Cannes odvezl Zlatou palmu v roce 2007, opět zvolil jako ústřední postavy dvě mladé ženy. Kdysi spolu vyrůstaly v sirotčinci a po delším odloučení se shledávají v klášterní osadě v kopcích. Zatímco pro jednu z nich se staly chatrče kolem kostelíka domovem, druhá touží utéci z místa, kde vládne přísný řád diktovaný knězem, jehož komunita slepě poslouchá. Není těžké objevit paralely s nedávnou historií autorovy vlasti, třebaže interpretace složitého a nejednoznačně vyznívajícího příběhu je ponechána na divákovi. Poslední záběry ovšem výmluvně vyjadřují autorův pohled na současné Rumunsko.

Volá ti Gradiva

Anglický historik, žijící v Maroku, hledá ztracené mýtické obrazy. Jeho pátrání ho zavede do dávné čtvrti arabského města. Tam spatří krásnou blondýnu v bílém závoji. Stává se jí posedlý a za každou cenu ji chce opět najít, avšak zjistí, že již může být mrtvá. Jeho marocká milenka Belkis jeho obsesi záhadnou ženou podporuje, avšak brzy se zdá, že právě kvůli ní se John ocitá v temném a nebezpečném bludišti touhy, ze kterého je jediným únikem smrt. Film Volá ti Gradiva je posledním snímkem uznávaného a oceňovaného režiséra Alaina Robbe-Grilleta, který má na kontě na Oscara nominovaný snímek Vloni v Marienbade, ale i notoricky známý thriller Trans-Europ-Express. Volá ti Gradiva nabízí erotické, gotické a tajemné filmové dobrodružství ve stylu Hitchcockova Vertiga, které se zabývá některými z nejhlubších otázek lidského srdce. Kontroverzní a ohromující záběry dotvářejí toto jedinečné umělecké dílo, vzdávající hold mistrovství světové kinematografie.

Hitler v Hollywoodu

Biografický dokument o Micheline Presle se mění v napínavé pátrání po dlouho skryté pravdě o evropské kinematografii. Tento ironizující dokumentární thriller odhaluje netušené spiknutí Hollywoodu proti evropskému filmovému průmyslu. Ve filmu se objevuje mnoho režisérů a hvězd, čím z něj dělají prvotřídní kousek pro milovníky filmu.

Nevinnost

Šestiletá Iris rychle objeví pravidla své nové internátní školy, kde se výuka soustřeďuje na tanec, tělesnou výchovu a biologii. Je zde vyžadována bezpodmínečná poslušnost a dívka, která by se pokusila o vzpouru, nebo dokonce o útěk, bude odsouzena k tomu, aby zůstala ve škole navždy. Iris si postupně zvykne na nový způsob života. Něco jí však stále nedává pokoj: každý večer v devět, když se v parku rozsvítí lampy, nejstarší z dívek Bianka odchází na tajné setkání. Jednoho večera ji Iris sleduje až do velkého domu, v němž bydlí učitelé... Film, který je volnou adaptací novely Franze Wedekinda z roku 1903 Mine-Haha oder Über die körperliche Erziehung der jungen Mädchen (Mine-Haha aneb O tělesné výchově mladých dívek), je zároveň velice stylizovaným, magickým a metaforickým snem s prvky divadla, psychologického thrilleru a se záhadnou atmosférou hororu.

Druhý svět

Gaspard je šťastný dospívající mladík a život si užívá jak v kruhu svých přátel tak s přítelkyní Marion. Tentokrát si společně užívají léto na jihu Francie, dokud jednoho dne nenajdou ztracený mobil. Majitel je však mrtvý a vedle něj leží téměř v bezvědomí mladá Audrey. Nevinný Gaspard se do tajemné Audrey zamiluje, ale ta ho brzy zláká do nebezpečně návykové videohry "Černá díra", která může ohrozit Gaspardův život nejen ve virtuálním, ale i v reálném světě. Vytvořením svého alter ega ve videohře Gaspard poznává záhadný svět plný neomezených možností a pouští se do pátrání po fascinující mladé ženě Sam, která ve virtuálním světě láká oběti a navádí je, aby v reálném životě spáchali sebevraždu. Je tato Sam virtuálním alter egem Audrey z reálného světa? A je Gaspard Samina příští oběť? Gaspardovi se převrátí život naruby a aby zjistil pravdu, bude se muset do této černé díry ponořit ještě hlouběji.

Ministr

Téma francouzského filmu Ministr je více než aktuální. Příběh filmu nás zavede do zákulisí nejvyšších sfér politiky. Na pozadí příběhu o ministru dopravy se odkrývají metody vládnutí, marketingové a PR strategie vedoucí k udržení moci i lidské charaktery. Ministr dopravy Bertrand Saint-Jean je uprostřed noci probuzen svým osobním sekretářem. Do rokle se zřítil autobus. Ministr jede na místo nehody, nemá jinou možnost, nehoda si vyžaduje přítomnost zástupců státu. Tak začíná odysea státního úředníka napříč stále složitějším a nepřátelsky naladěným světem. Machinace, boj o moc, chaos, ekonomická krize. V napínavém sledu událostí jedna krizová situace střídá druhou. Jaké oběti jsou tito vysoce postavení muži ochotni přinést? Jak dlouho vydrží v systému, který pohlcuje ty, kteří mu slouží?

Poslední zima

Film Johna Shanka přináší příběh muže, který miluje svůj život a udělá vše, aby si ho udržel. Někde uprostřed izolované horské planiny mladý Johann zdědí otcovu farmu. Té věnuje všechen svůj ??čas a energii, aby ji udržel na nohou. Neznamená pro něj jen povinnou práci, ale stává se jeho životním posláním. Musí se přizpůsobit nejen neustále bojující komunitě lidí, která ho obklopuje, ale i drsným přírodním podmínkám. A právě okolní příroda ho naučila všechno, co ví. Avšak jednoho dne na přelomu podzimu a zimy Johannova stodola shoří na popel, což výrazně ohrozí chod samotné farmy. Johann se tak musí potýkat s existenčními problémy farmy i sebe samého.

Rodinka Beliérových

Jednoho dne učitel hudby mladé teenagerky (Louane Emera) objeví pěvecký talent této dívky a doporučí jí účast na soutěži Radio France. Háček je ale v tom, že Paula je dcerou neslyšících rodičů, kteří jsou takřka závislí na jejích překladech. K tomu si připočtěme mladého spolužáka, do kterého je Paula zamilovaná a dilema je na světě! Opustit rodinu, která je na jejích překladech do znakového jazyka téměř závislá, a vydat se za vlastním snem, nebo plnit úkol vděčné dcery a opustit vlastní sny? Cesta ke splnění snu je náročná, avšak nikoli nemožná...

Víla

Jednou večer se na recepci objeví Fiona. Bosa a bez zavazadla. Řekne Domovi, že je víla a že mu splní tři přání. Druhý den ráno se dvě přání vyplní, ale Fiona je pryč. Dom se však do víly zamiloval a chce ji zase najít.

Cena slávy

Film inspirovaný skutečnými událostmi vypráví o jednom z nejpodivnějších únosů, které se kdy odehrály – o únosu Chaplinovy mrtvoly ve švýcarském městě Vevey. Eddymu je čtyřicet, právě ho propustili z vězení a krom toho, že patří do čeledi drobných zlodějíčků, není ničím zajímavý. Jeho kamarád Osman bydlí v karavanu, má chytrou sedmiletou dceru, ženu v nemocnici a žádné peníze, kterými by rodinu zabezpečil. Když Eddy v televizi zahlédne reportáž o smrti Charlie Chaplina, dostane brilantní nápad, jak vyřešit neradostné vyhlídky všech zúčastněných. Otázka je, zda únos Chaplinovy rakve není až příliš geniální na to, aby ho pochopil i někdo jiný.

Život té druhé

Příběh začíná setkáním Marie a Paula, kteří prožívají lásku na první pohled. Naplánují a učiní si výlet na pláž a vášnivá noc může začít. Ale druhý den ráno se Marie vzbudí a s hrůzou zjistí, že si nedokáže vzpomenout na posledních deset let svého života. Překvapená se dozvídá, že se provdala za Paula a jejich manželství je v krachu. Zjistí, že je matkou citlivého malého chlapce, že řídí mocnou nadnárodní společnost s cennými papíry a že je majitelkou pohádkového bytu s romantickým výhledem na Eiffelovu věž. Stále však netuší, jak se to všechno mohlo stát a jak k tomu všemu došlo. Příběh zkoumá Mariinu amnézii až do chvíle, kdy si začne uvědomovat, jakou byla kdysi svobodnou dívkou, letící světem s lehkostí motýla, a jakou ženou se postupně po letech manželství a mateřství stala.

Sekera

Bruno (José Garcia) má vše, co člověk může mít: milující manželku, dvě zdravé dospívající děti a dobře placenou práci manažera v papírenském průmyslu. Jeho šťastný život nemůže být lepší, právě naopak, může se velmi snadno zhroutit. A to nastane, když se chce firma přestěhovat do Rumunska a Bruno přijde o práci. Zpočátku se mu vidina svobody a vysokého odstupného zdá velmi výhodná, avšak po dvou letech je nucen sehnat si novou práci. Jeho manželka Marlene (Karin Viard) balancuje mezi dvěma částečnými pracovními úvazky a celá rodina se ocitá pod neustálým finančním tlakem. Na získání pracovního místa, které přesně vyhovuje jeho kvalifikaci, si Bruno vymyslí svůj vlastní plán. Aby bylo zaručeno, že to místo dostane, uveřejní v místních novinách falešný inzerát, lákající všechny jeho konkurenty, s cílem zbavit se jednoho po druhém. Situace se začne zhoršovat a pro Bruna je brzy ještě více zoufalá. Přetrvá Bruno ve svém přesvědčení a dokáže čelit všem následkům této falešné bubliny? Režisér této poutavé černé komedie, Gosta-Gavras, zde využívá svůj styl, posazený na tenkou hranici mezi film noir, komediální nemístností a sociální satirou. Tento zábavný thriller vyniká i skvělými hereckými výkony, a to zejména představiteli Brunovy rodiny.

Kluk na kole

Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce.

Obchod pro sebevrahy

Představte si město, kde se žije tak smutně, že lidé ztratili veškerou chuť k životu. Představte si město, kde prosperuje jediný obchod - ten, který prodává jedy, provazy a další sebevražedné pomůcky. Majiteli tohoto obchodu se právě narodilo dítě, které je ztělesněním životního optimismu. Rozklad rodinné živnosti pomalu začíná.

Záhada žlutého pokoje

Po pokusu o vraždu Mathilde, krásné dcery slavného profesora Stangersona, navštíví Joseph Rouletabille, mladý reportér, v doprovodu svého přítele a fotografa Sainclaira, Château du Glandier, aby se pokusil rozluštit tajemství údajného incidentu. Kdo byl útočníkem? Jaký byl jeho motiv? A především, jak se mu podařilo uniknout ze zamčeného žlutého pokoje? Podezření obávaného inspektora Frédérica Larsana, kterému přidělili tento případ, padá na Darzaca, snoubence Mathilde Stangersonové... Zvrácený, sofistikovaný, hravý a podmanivý komediální thriller režiséra Bruna Podalydese využívá a podvrací všechna klišé detektivního žánru z venkovského prostředí. S pomocí hvězdného obsazení a mizanscény, ostré jako břitva, Podalydés bez námahy vytváří oslňující, vizuálně nádhernou a suverénní stylovou síť tajemství a vraždy, silně připomínající tvorbu Alaina Resnaise a svůdný svět filmu Gosford Park režiséra Roberta Altmana.

Marieke, Marieke

Belgický snímek citlivě portrétuje dospívání mladé dívky a její vyrovnávání se smrtí otce. Marieke žije se svou matkou, která před ní důsledně tají všechny okolnosti otcovy dávné smrti. Proti citově otupělému domácímu i pracovnímu prostředí dívka staví intimní chvíle trávené ve společnosti starších mužů, jejichž těla si s oblibou fotografuje. Jednoho dne ji ale vyhledá otcův dřívější přítel a poodhalí jí její vlastní minulost. Civilní a zároveň empaticky natočený snímek spadá mezi díla současné generace mladých vlámských režisérek.

Nadine

Dvaačtyřicetiletá Nadine je ctižádostivá, nezávislá a v práci úspěšná žena, která dříve často střídala milence. Nyní ale žije sama a je bezdětná. V jejím těle už několik let varovně tikají biologické hodiny, které ji vyprovokují k impulzivnímu činu: poté, co v supermarketu potká bývalého přítele, unese jeho sedmiměsíční dítě a ujede s ním z místa činu. Během útěku na jih Evropy se ve vzpomínkách vrací k mezním okamžikům svého života v posledních dvanácti letech. Štěstím opojenou i výčitkami svědomí zmítanou ženu záhy čeká nejtěžší rozhodnutí v životě... Druhý celovečerní film Erika de Bruyna se zamýšlí nad generací soběstačných žen, které dávají přednost kariéře před rodinou. Režisér pro větší univerzálnost svého psychologického dramatu obsadil do titulní role tři herečky, které hrdinku ztělesňují v různém věku i v různých fázích života.

Nymfomanka, část I.

Snad dosud nejkontroverznější film jedné z největších současných režisérských osobností – enfant terrible světového filmu – představuje poetický i odvážný příběh jedné ženy od jejího dětství až do věku 50 let, která se sama označuje za nymfomanku. Jednoho chladného zimního večera starší okouzlující mládenec Seligman najde na ulici pobitou ženu jménem Joe. Vezme ji domů do svého bytu, kde jí ošetří rány a zajímá se o její životní příběh. Když se Joe rozhovoří, Seligman soustředěně poslouchá a v osmi kapitolách postupně proniká do opojně rozvětveného a mnohostranného příběhu jejího života plného různých vizuálních asociací a citových incidentů. Trierův snímek je komplexní dílo, které zobrazuje životní příběh Joe a ženskou i lidskou sexualitu jako takovou z mnoha stran. Kromě Trierovy herecké múzy Charlotte Gainsbourg se ve filmu objevují i další špičkové herecké osobnosti jako Stellan Skarsgard, Shia LaBeouf, Willem Dafoe, Jamie Bell, Udo Kier či Uma Thurman. Čtyřhodinová otevřená studie sexuality a reflexe světa bez lásky je rozdělená do dvou částí. Toto je její první díl.

Ruka bezhlavého

Šampiónka v potápění Eva se probudí z 15denního kómatu. Její přísný otec ji nutí, aby co nejdříve začala trénovat. Avšak všechny věci se od té nehody změnily. Její bratr zmizel, její kočka se ztratila a zdá se, že ji věčně pronásleduje jakýsi záhadný muž s amputovanou rukou. Podléhá Eva šílenství anebo se nebezpečně přibližuje k děsivé pravdě?

Kuře na švestkách

Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost.

Konec Roberta Mitchuma

Road movie, v níž se na festival za polárním kruhem vydává herec a jeho agent, aby vyhledali legendárního režiséra a přesvědčili ho ke spolupráci. Film natočený v evropské koprodukci vzdává hold stylu režiséra Jima Jarmusche. Kulisu velkých průmyslových předměstí a špinavých motelů snímá kamera Tima Salminena, dlouholetého spolupracovníka Aki Kaurismäkiho, v dlouhých záběrech bez jízd. Výrazné herecké typy vybrané s ohledem na jejich zvláštní fyziognomii a neustálé balancování na hranici mezi ironií a vážností potěší právě Jarmuschovy fanoušky.

Route Irish

Route Irish je název nového snímku legendárního režiséra Kena Loache. Tvůrce, jenž se ve filmech zaměřuje na sociálně citlivá témata, si tentokrát zvolil problematiku války v Iráku a její komercializace. Dva bývalí britští vojáci podnikají na Blízkém východě jako zásobovatelé americké armády, jeden z nich ale nešťastnou náhodou zemře, což druhého podnítí k pátrání, zda kamarádova smrt nebyla připravená dopředu

Speciální léčba

Hlavní protagonistka filmu Alice (Isabelle Huppertová) je čtyřicetiletá luxusní prostitutka, inteligentní, silná, ale už má plné zuby své práce. Xavier (Bouli Lanners) je v podobné situaci - inteligentní muž ve středním věku, psycholog, kterého čím dál víc otravují monology jeho klientů. S oběma se setkáváme na počátku jejich životní krize. Alici napadne její klient a ona si najednou uvědomí, že tohle dál nemá zapotřebí. Xavier se právě rozešel se svou manželkou, a tak se vydá složit hlavu do hotelu. A právě tam se setkává s Alicí. Oba velmi brzy zjišťují, že mají společného více, než by si kdy dokázali pomyslet.

Tango libre

Jean-Christophe je rozpačitý, trochu nešťastný a velmi osamělý vězeňský dozorce a člověk bez historie i bez vyhlídek do budoucnosti. Jeho jedinou radostí je účast na tanečním kurzu argentinského tanga, na který chodívá jednou do týdne. Jednoho dne pozná nováčka kurzu – Alice . Setkají se i mimo hodiny tanga, když Alice navštíví svého manžela ve vězení, kde Jean-Christophe pracuje. JC je nepozorovaně vtažen do jejího složitého romantického života a nakonec pod vlivem nového citu porušuje všechny zásady a nepsaná pravidla, kterými se doposud v životě řídil.

Černá vdova

Filmová adaptace mezinárodního bestselleru alžírského spisovatele Yasmina Khadraua, jenž byl přeložen do více než čtyřiceti jazyků, sugestivně vykresluje morální dilema arabsko-izraelského chirurga, potýkajícího se s obviněními jeho manželky ze sebevražedného teroristického útoku. Když objeví manželčin dopis na rozloučenou, zhroutí se mu celý dosavadní svět. Čelí složitým životným otázkám, ztrácí dosavadní iluze a začíná si uvědomovat, že doposud žil v uměle vytvořené realitě, jejíž součástí byla neznámá žena. Koprodukčnímu snímku se v roce 2012 na MFF v San Sebastianu dostalo Speciálního uznání poroty a zároveň získal cenu TVE Otra Mirada (Jiný pohled), udělovanou za originální vykreslení problémů diskriminace, hranic a sociálních nerovností s cílem poukázat na jejich potřebné odstranění ve společnosti. Doueiriho snímek získal i hlavní cenu Golden Star na MFF v Marakéši 2012 v kategorii nejlepší film. Zajímavostí je, že Ziad Doueiri začínal jako asistent kamery v Los Angeles a spolupodílel se na tvorbě filmů Quentina Tarantina z 90. let (Gauneři, Pulp Fiction, Jackie Brown).

Křičíci muž

Čad dnešních dnů. Adam kdysi prožil slávu jako plavecký šampion. Dnes je mu přes šedesát a s pomocí syna Abdela se jako plavčík stará o bazén luxusního hotelu v N’Djaméně. Když je hotel prodán novým majitelům, je Adam přinucen předat péči o bazén synovi a vzít podřadnou práci. Cítí se nesmírně uražen a ztrátu prestižního postavení nese jako ponížení. V zemi panuje občanská válka a vláda sbírá síly proti povstalcům. Úřady nutí obyvatele, aby přispěli armádě penězi nebo vysláním dobrovolníků schopných vojenské služby. Adam sice žije spořádaně a má vzornou domácnost, ale je chudý a v poslední době mu přidělává starosti Abdel, který ho nerespektuje jako dřív. Správce čtvrti nepřestává naléhat, aby rodina přispěla na vojenské výdaje, a třebaže s ním Adam vychází dobře, je těžké mu vzdorovat. Adam nemá peníze, má ovšem syna.

Dobyvatelé barmské džungle

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou.
listopad 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
prosinec 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31