Dva dny, jedna noc

Sandra pracuje v místní solární elektrárně a právě se zotavuje z depresí, které byly důvodem její časté absence v práci. Vedení společnosti nemá zájem o takovéto zaměstnance, avšak nechce vystupovat ve zlém světle. Finální rozhodnutí o Sandřině osudu tak nechává na jejích kolezích, kteří mají určit, zda Sandra o práci přijde anebo ne. Pokud ano, budou si moci ponechat své roční bonusy ve výši 1000 eur, a pokud ne, tak o ně přijdou. Sandra se však nevzdává a během dvou dnů a jedné noci se ze všech sil snaží přesvědčit kolegy, aby se rozhodli v její prospěch. Sandřina prosba je jednoduchá: “Nelitujte mě! Jen se zkuste vžít do mé situace.“

Ministr

Téma francouzského filmu Ministr je více než aktuální. Příběh filmu nás zavede do zákulisí nejvyšších sfér politiky. Na pozadí příběhu o ministru dopravy se odkrývají metody vládnutí, marketingové a PR strategie vedoucí k udržení moci i lidské charaktery. Ministr dopravy Bertrand Saint-Jean je uprostřed noci probuzen svým osobním sekretářem. Do rokle se zřítil autobus. Ministr jede na místo nehody, nemá jinou možnost, nehoda si vyžaduje přítomnost zástupců státu. Tak začíná odysea státního úředníka napříč stále složitějším a nepřátelsky naladěným světem. Machinace, boj o moc, chaos, ekonomická krize. V napínavém sledu událostí jedna krizová situace střídá druhou. Jaké oběti jsou tito vysoce postavení muži ochotni přinést? Jak dlouho vydrží v systému, který pohlcuje ty, kteří mu slouží?

Záhada žlutého pokoje

Po pokusu o vraždu Mathilde, krásné dcery slavného profesora Stangersona, navštíví Joseph Rouletabille, mladý reportér, v doprovodu svého přítele a fotografa Sainclaira, Château du Glandier, aby se pokusil rozluštit tajemství údajného incidentu. Kdo byl útočníkem? Jaký byl jeho motiv? A především, jak se mu podařilo uniknout ze zamčeného žlutého pokoje? Podezření obávaného inspektora Frédérica Larsana, kterému přidělili tento případ, padá na Darzaca, snoubence Mathilde Stangersonové... Zvrácený, sofistikovaný, hravý a podmanivý komediální thriller režiséra Bruna Podalydese využívá a podvrací všechna klišé detektivního žánru z venkovského prostředí. S pomocí hvězdného obsazení a mizanscény, ostré jako břitva, Podalydés bez námahy vytváří oslňující, vizuálně nádhernou a suverénní stylovou síť tajemství a vraždy, silně připomínající tvorbu Alaina Resnaise a svůdný svět filmu Gosford Park režiséra Roberta Altmana.

Konec Roberta Mitchuma

Road movie, v níž se na festival za polárním kruhem vydává herec a jeho agent, aby vyhledali legendárního režiséra a přesvědčili ho ke spolupráci. Film natočený v evropské koprodukci vzdává hold stylu režiséra Jima Jarmusche. Kulisu velkých průmyslových předměstí a špinavých motelů snímá kamera Tima Salminena, dlouholetého spolupracovníka Aki Kaurismäkiho, v dlouhých záběrech bez jízd. Výrazné herecké typy vybrané s ohledem na jejich zvláštní fyziognomii a neustálé balancování na hranici mezi ironií a vážností potěší právě Jarmuschovy fanoušky.
listopad 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
prosinec 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31