Call Girl

Film odkrývá temnou stránku politicky neutrálního státu, ve kterém hnízdí svět třpytivých, erotických i striptýzových klubů a špinavých apartmánů, určených pro nelegální činnost, prostřednictvím příběhu mladé Iris z nejnižší vrstvy společnosti. Marcimainův snímek vyniká soustředěnou rekonstrukcí atmosféry tehdejší doby, zavánějící naléhavými společenskými změnami a na MFF v Torontu v roce 2012 získal Cenu mezinárodní filmové kritiky FIPRESCI.

Královská aféra

V novém snímku Nikolaje Arcela, na kterém se scénáristicky podílel i kontroverzní Lars von Trier, budeme svědky příběhu britské princezny Karoliny Matyldy Hannoverské (Alicia Vikander), která byla v pouhých patnácti letech donucena provdat se za svého bratrance, dánského krále Kristiána VII. (Mikkel Folsgaard) Ten bohužel trpěl schizofrenií, a proto manželství bylo pro Karolinu Matyldu spíše utrpením - král ji dával jasně najevo, jak jí opovrhuje a dával přednost životu plnému orgií. Královna tak žila v osamění. I přes to všechno se jim čtrnáct měsíců po svatbě narodil syn Frederik VI. (William Johnk Nielsen), budoucí král dánský a norský. Karolina Matylda s ním v poklidu žila na zámku v Kodani, když jednoho dne se král vrátil z cest a přivezl si s sebou německého lékaře a psychologa Johanna Friedricha Struensee (Mads Mikkelsen). Mezi lékařem a královnou i přes počáteční nevraživost však brzy vzplanula láska.

Pokoj 304

Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Starmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Protagonisty jsou lidé, jejichž diametrálně rozdílné životní příběhy se postupně protnou, ať již náhodou či úmyslně – do hotelu přijíždí osamělá letuška toužící po lásce, pracují zde emigranti posedlí touhou po pomstě, zoufalý manažer hotelu, žena opuštěná manželem či recepční, který se marně snaží více se usmívat na příchozí hosty, a mnoho dalších postav. Jako leitmotiv se tímto multikulturním snímkem táhne téma intimity, odpuštění a lidské křehkosti. Birgitte Starmoseové se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu. Ke vzniku svého režijního debutu dodává: „Vždy jsem byla fascinována hotely coby tajemnými místy mimo čas a prostor. Co se děje za všemi těmi zavřenými dveřmi?“ Její snímek je jednou z možných odpovědí.
říjen 2017
PÚSČPSN
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
listopad 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30