Avalon

Švédský režisér Axel Petersén ve svém hraném debutu přináší nekonvenční portrét stárnoucích lidí, ocitajících se někde mezi společenskou elitou a zločinem, kteří unikají z reality do iluzivního světa bezstarostné zábavy a krátkodobých rozkoší. Lehkovážný život šedesátníka Janneho, vlastníka nově založeného nočního klubu Avalon, se však zkomplikuje nečekanými událostmi s katastrofálními následky.

Babycall

Noomi Rapace, která zazářila v roli Lisbeth Salander v trojdílné televizní adaptaci sbírky novel švédského novináře Stiega Larssona si tentokrát si zahrála matku 8 letého syna Anderse, kteří společně utečou od násilnického otce a manžela. Ze strachu, že je najde, Anna svému synovi dá do pokoje vysílačku, aby si i v noci byla jistá, že je v pořádku. Z malého přístroje se však začnou ozývat zvláštní neidentifikovatelné zvuky.

Borgman

Co byste udělali, kdyby jednoho rána u vaší luxusní vily zazvonil bezdomovec, tvrdil, že dobře zná vaší ženu a chtěl se vykoupat? Richard mu pořádně nandá. Jeho ženě Marině je to ale trapné, a bezdomovce, který se představuje jako Borgman, pustí dovnitř. A tak to celé začne. Příběh filmu Borgman je krutý, přímočarý a optimální pro milovníky černého humoru. Jenže kromě toho pokládá i řadu otázek a nechává divákům prostor, aby si ho přebrali po svém. V mnohém připomene postupy české nové vlny, v mnohem zas ironická a přesná severská dramata.

Plakat smíchy

Barový komik Joey Frisk (Stephen McCole), kterému se konečně daří dosáhnout úspěchu, se po 25 letech setkává s kamarádem ze střední školy Frankem Archerem (Malcolm Schields). Kdysi se mezi nimi stalo něco, přes co se Frank nedokáže přenést. A je rozhodnutý, že tentokrát se bude smát on!

Smrtelná Marie

Tykwerův debutový film, temný psychologický thriller, nás pomalu vtahuje do tajemného světa Marie. Napětí se zintenzivní, když je Marie konfrontována s násilnickým manželem, náročným otcem a pokorným milencem. Marie je žena v domácnosti, která se navenek jeví jako nenápadná a úplně obyčejná, avšak postupně se odhalí její tajemný, zvrácený a zjizvený vnitřní svět. Prostřednictvím poetiky německého filmového expresionismu nám Tykwer umožňuje nahlédnout do její temné psychiky. Postupně se odkrývají odpovědi na různé otázky, například proč si Marie píše jeden dopis za druhým a následně si je skrývá v obývacím pokoji apod. Tajemství a nezodpovězené otázky však přibývají, dokud nedojde k mrazivému a znepokojujícímu rozuzlení.

Čtvrtá mocnost

Paul Jensen je novinář a právě opouští Berlín. Vydává se daleko na východ, do Moskvy, aby zde začal pracovat v bulvárních novinách, které vede jeho mentor Alexei Onegin. S nebývalou rychlostí dokáže novinám navrátit jejich zašlý lesk a slávu a také zvýšit prodej. Paulův život je jedna velká party, dokud nepotká okouzlující herečku Katju a nezamiluje se do ní. Ta ho přiměje vést v novinách politicky laděný nekrolog. Od té chvíle se spustí řetězec událostí, jenž obrátí Paulův život vzhůru nohama. Paul je zatčen jako terorista. Když je s Oneginovou pomocí propuštěn, musí čelit dalším tajemstvím, tentokráte ze své vlastní minulosti, a odhalit politické spiknutí namířené proti němu samému. Závod s časem začíná.

Diva

Jules (Frederic Andréi) je pařížský poštovní doručovatel, který vlastní dvě velmi vyhledávané nahrávky: první z nich obsahuje vzácný záznam koncertu americké operní zpěvačky Cynthie Hawkins (Wilhelmenia Fernandez), do které se bezhlavě zamiluje, a druhou mu náhodou dá do tašky mladá žena těsně před tím, než je zavražděna. Nic netušícího Julese tak začne pronásledovat násilnický gang pašeráků drog z Taiwanu, který udělá cokoliv, jen aby se ke ztracené nahrávce dostal. Film Diva je režijním debutem francouzského režiséra Jean-Jacquese Beineixe, který stojí na začátku francouzského tvořivého hnutí 80. let 20. století Cinéma du Look – francouzského neo-baroka (patří sem i tvorba Leose Caraxe, Luca Bessona), oplývajícího filmy s výrazným a spektakulárním vizuálním stylem a příběhy o neloajálních a rozčarovaných mladých lidech. Snímek Diva získal francouzskou národní cenu César v kategoriích Nejlepší hudba, Nejlepší kamera a Nejlepší režijní debut.

Teď se nedívej

Vizuálně bohatá adaptace zlověstného příběhu Daphne du Maurier o zlé předtuše. Režisér Roeg využívá expresivního potenciálu italských Benátek a jeho jedinečný střih, fragmentarizující časoprostorové kontinuum, vytváří neopakovatelně zlověstný pocit. Na začátku tohoto mistrovského psychologického hororu potká šťastné manželství Laury a Johna (Julie Christie a Donald Sutherland) noční můra všech rodičů, tragické úmrtí dcerky. Johna, který tragédii instinktivně vycítil, pronásledují výčitky, že jí nedokázal zabránit. Manželé odjíždějí do Benátek, kde potkají sesterskou dvojici starších, výstředních Angličanek. Jedna z nich, slepá jasnovidka, tvrdí, že vidí jejich dcerku... Film se proslavil i odvážnou erotickou scénou mezi Laurou a Johnem. Legenda praví, že návštěvníci pracovních projekcí projevovali velký zájem o záběry právě z této scény.

Linie násilí

Tvůrce existenciálních filmových esejů, uznávaný německý režisér Wim Wenders (Alice ve městech, Stav věcí, Paříž, Texas), se opět pokusil spojit "něco" ze své vážněji zaměřené poetiky s divácky vděčným filmovým žánrem. Zároveň se rozhodl natočit film o násilí bez jeho přímého zobrazení. Spolu se scenáristou Nicholasem Kleinem si pro tuto příležitost vybral i vhodné hrdiny: v příběhu se sbíhají osudy tří mužů: vědce, ambiciozního detektiva a producenta akčních filmů. Bohatý producent Mike Max řídí své impérium pomocí telefonů a počítače a nebere vážně sdělení manželky Paige, že ho opouští. Ještě týž den se producenta zmocní dva najatí zabijáci, vše se ale vyvíjí jinak, než podle jejich plánu. Akci zabijáků zachytil na monitoru vědec Ray Bering, který pro FBI dokončuje projekt sledování dění v celém městě pomocí stovek kamer. Jeho realizace má znamenat zásadní obrat boje se zločinem: konec násilí. Projekt má ale přinejmenším dva háčky: je snadno zneužitelný a nelegitimní...

Špion, na kterého nezapomněli

Napínavý příběh francouzského špiona na stopě vrahů jeho kolegů. Filmy označené jako špionážní, to nejsou jen oddechově dobrodružné bondovky, ale také vážně pojaté příběhy jako třeba Ruský dům nebo právě toto francouzské drama z roku 1982. Ve Švýcarsku ho natočil zkušený režisér Yves Boisset a vypráví příběh Sebastiena Greniera, zdánlivě pokojného švýcarského úředníka, ve skutečnosti však "krtka", tedy špiona, který je mimo akci. Když je v Curychu spáchán atentát na jeho kolegu Zimmera, dostane Grenier po osmi "odstavných" letech úkol - má prošetřit okolnosti útoku. Zkušený francouzský agent se však ocitá v daleko nebezpečnější situaci než by se zpočátku mohlo zdát. Vražedných útoků na jeho kolegy totiž přibývá a odhalit zrádce se zdá téměř nemožné. V hlavní roli se objeví slavný Lino Ventura. V roli Greniera měl sice scénářem předepsánu řadu nebezpečných situací, tu nejnebezpečnější však zažil v kanceláři producenta filmu, která byla jednoho dne přepadena čtyřmi italskými zločinci

Po smrti

Nathanovi bylo pouhých osm let, když se poprvé dostal do přímého kontaktu se smrtí, když se snažil zachránit život malého děvčete. Na krátkou chvíli mladý Nathan upadl do bezvědomí a zažil vlastní klinickou smrt. Poté se, jako zázrakem, vrátil k životu. O několik let později je Nathan úspěšným newyorským korporátním právníkem. Avšak zdevastovaný bolestnými okolnostmi svého rozvodu se nechá zavalit prací, daleko od své dcery a ex-manželky Claire. Do jeho života však nečekaně vstoupí tajemný doktor Kay. Tajemný, intenzivní, naléhavý Kay, který tvrdí, že je schopný předvídat hrozící smrt s udivující přesností a jasností. Co byste dělali vy, kdyby vstoupil do vašeho života cizinec a řekl vám, že brzy zemřete? Zoufalý závod s časem začíná a Nathan se snaží o nápravu chyb ze své minulosti a znovu se spojit s těmi, které nejvíce miluje.

Evropa

Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu...

Květ zla

Dobře situovaná rodina na francouzském venkově je typickým prototypem vyšší vrstvy. Hlava rodiny, Gérard, podniká ve farmaceutickém průmyslu. Jeho manželka Anne kandiduje v místních volbách na starostku a má až nebezpečně blízko k manažerovi kampaně...
Gérardův syn z prvního manželství, Fracois, se po čtyřech letech studia v USA vrací zpět domů. Ani po letech odloučení nedokázal potlačit vášnivou lásku k nevlastní sestře Michele, dceři Anne z prvního manželství.Navíc stará teta Line odhalí ještě temnější tajemství rodinné historie, které sahá až do období 2. světové války. Zdánlivě ideálně fungující rodina skrývá tajemství, které vyplyne na povrch díky anonymnímu dopisu a jedné vraždě...

Lovci hlav

Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu...

ID:A

Aliena se vzbudí v řece, ve Francii, aniž by si cokoliv pamatovala ze své minulosti. Má u sebe tašku s 2 miliony Euro a přes hruď velkou jizvu. Brzy odhalí, že ji pronásleduje záhadný muž. Když zjistí, že má dánský přízvuk, rozhodne se Alien jet do Dánska, aby zde odhalila, kým skutečně je. Postupně přichází na to, že její minulost je mnohem komplikovanější, než si původně myslela. Je zatažena do sítě protichůdných příběhů od jejích blízkých, kteří se jí snaží nasměřovat na cestu pravdy.

Královská hra

Tři týdny před volbami se charismatický lídr jedné z největších politických stran zaplete do vážné automobilové havárie. Mladý ambiciózní novinář se chopí životní příležitosti a postupně odhaluje spiknutí, směřující až k ministerskému předsedovi...

Slavnost

Slavnost je paralelou světa, ve kterém mentální a sociální zaostalost, závist a primitivní arogance plodí zlo, které dokáže dohnat jeho nositele až k těm nejhrůznějším činům. Rodina ze střední buržoazní vrstvy najde na inzerát dívku, která se má starat o jejich dům a domácnost. Zprvu se zdá, že Sophie je učiněný poklad. Skvěle vaří, uklízí a pečlivě plní veškeré příkazy paní domu, pokud... nejsou napsané. Sophie má totiž těžkou dyslexii a neumí číst ani psát. Svůj handicap se snaží za každou cenu skrývat, což jí přináší mnohá psychická traumata. Doslova se na ni nalepí Jeanne, žena z pošty, která ráda odhaluje lidská tajemství a svou průměrnost si vynahrazuje drzostí a arogancí. Obě dívky se spřátelí a vzájemně přiživují svou nenávist k bohatým Sophiiným zaměstnavatelům, k jejich vzdělání, určité nadřazenosti a kultivovanosti.

Družička

Philippe, pracovitý a odpovědný obchodník, potkává na svatbě své sestry tajemnou družičku Sentu. Jejich bláznivá láska se vyvíjí pod vlivem Sentina nevypočitatelného chování. Senta milence seznámí se svým poněkud nepravděpodobným životním příběhem a od Philippa žádá čím dál šílenější důkazy lásky. Senta lže, ale potíž je v tom, že nelže pokaždé, navíc se do svých vlastních lží postupně začíná zaplétat i Philippe. Chabrol rozehrává drama všednosti narušované fantaskním světem představ a lží, kdy se hledání životních alternativ nebezpečně blíží šílenství. Ponechává vývoj příběhu neustále v nejistotě stejně jako charakter svých postav a soustředí se na křehkou hranici mezi pravdou a lží, na napětí mezi tím, co je a co by mohlo být.

Rozpolcená dívka

Mladá Gabrielle pracuje v lokální televizi jako rosnička a snaží se najít vhodného partnera pro život. Potká hned dva potenciální partnery, kteří mají své světlé, ale i stinné stránky. Starší spisovatel Charles je ženatý a není kvůli ní schopen opustit svoji manželku. Současně ji začne svádět mladý, nevyrovnaný playboy Paul. Ten je však moc žárlivý a majetnický. Na scénu přichází třetí muž. Její neustálé lavírování mezi třemi muži tak spěje k tragickému rozuzlení.

Cesta

Manželství Raúla a Any se začíná rozpadat. V zoufalém pokusu ho zachránit Raul navrhne strávit Vánoce v odlehlé chatě v horách, společně s jejich sedmiletým synem Nicem. Seznámí se s místním sousedem Samuelem, který se nenápadně vetře do jejich života. Raúl začne na vetřelce žárlit, protože se mu zdá, že s Anou skrývají nějaké tajemství. Nakonec se ukáže, že Raúlove obavy byly zbytečné a Samuel s Anou mu společně akorát připravovali příjemné překvapení. Vše se vrátí do starých kolejí, ale na fotkách z vánoční dovolené si Raúl všimne zachycených událostí, které si nepamatuje. V neúnavném pátrání po pravdě musí čelit kruté realitě.

Červená siréna

Alica prichádza na políciu, aby udala svoju matku. Obviní ju, že šéfuje skupine nájomných vrahov, mučí a tyranizuje ľudí. Okrem mladej inšpektorky Anity jej ale nikto neverí. Útočisko a vykúpenie sa vydá hľadať u svojho, údajne mŕtveho, otca. Pri úteku z policajnej stanice je prenasledovaná matkinými nájomnými vrahmi. Sniper Hugo jej ale pomôže uniknúť a stáva sa jej strážcom. Pátranie po otcovi ju zavedie do Portugalska, kde padajú do smrteľnej pasce. Podarí sa Hugovi ochrániť 12-ročné dievčatko pre démonickou matkou? Nájde Alice svojho milovaného otca?

Cestující v dešti

Mellie, krásná mladá žena, která žije v přímořském letovisku v jižní Francii, je pronásledovaná a znásilněna tajemným maskovaným útočníkem v jejím vlastním domě, když je její žárlivý manžel pilot, Tony, pryč. Když procitne z bezvědomí, stále slyší neznámého násilníka v suterénu domu, kde ho v sebeobraně zastřelí, když se ji znovu snaží napadnout. Ze strachu z nahlášení vraždy na policii se rozhodne zbavit se těla a hodit ho z útesu do moře. O několik dní později však v novinách čte článek o tom, že v zátoce se našlo vyplavené tělo mrtvého muže. Následně se ve francouzském letovisku objeví americký vyšetřovatel Harry Dobbs, kterého Mellie potká na pohřební hostině. Zdá se, že ví vše, co se stalo a co Mellie udělala. Obviňuje ji z vraždy sexuálního maniaka, který unikl z vojenského vězení a ukradl 60.000 dolarů z Amerických armádních fondů. Brzy však policie oznámí, že tělo, které se objevilo na břehu v zátoce, nepatří muži, kterého Dobbs hledá. Je nucen pokračovat v pomalém a systematickém odhalování záhadných událostí a spojitostí, a to netradičními vyšetřovacími metodami. Tento napínavý psychologický thriller patří ke klasice francouzské kinematografie s vynikajícím výkonem Charlese Bronsona a Marlene Jobert v hlavních rolích.

Zmije

Vincent Mandel (Yvan Attal) je fotograf a otec rodiny. Právě se rozvádí a celý jeho život se hroutí, protože se nechal řídit svým kamarádem Josephem Plenderem (Clovis Cornillac). Vražda a vydírání táhnou Vincenta ke dnu...Jeho jedinou nadějí je porazit Plendera jeho vlastní hrou.

Zamilovaní vrazi

Alice se obrátí na svého přítele Luca s velkou prosbou - chce, aby zabil spolužáka Saida, který jí znemožil a zostudil tím, že nechal své 4 kamarády Alici znásilnit, zatímco on se díval a neučinil tomu přítrž. Po úpěnlivém přesvědčování a pod tíhou bezmezné lásky Luc svolí a Saida společnou lstí zamordují. Není vraždy bez těla a tak se ho pokusí zakopat v lese za městem. Při zpáteční cestě se ovšem ukáže, že kromě jejich stop se tu nachází i podstatně větší otisky bot. Zdánlivé nongay téma je všímavým divákem rozcupováno, neb několikrát se zde najde i příma narážka, která vygraduje v závěrečné scéně.

Loft

Pět nejlepších přátel, z nichž všichni jsou ženatí, se rozhodne společně obývat podkrovní byt. Sem si každý z nich za určitých podmínek může přivést milenku a nerušeně s ní trávit čas. Všechno se zdá být perfektní, až do jednoho rána, když se v podkroví najde tělo zavražděné neznámé mladé ženy. Skupina přátel se začíná navzájem podezřívat a brzy je jasné, že navzdory jejich dlouholetému přátelství vědí o sobě mnohem méně, než si původně mysleli.

Lola běží o život

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život.

Zúčtování

Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratitelnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.

Láska je dokonalý zločin

Horské oblasti mezi Švýcarskem a Francií skýtají nejen panensky krásnou krajinu, ale také netušené možnosti ukrýt pod závějemi sněhu nežádoucí důkazy. Marc, profesor tvůrčího psaní na Univerzitě v Lausanne, má pověst proutníka a Barbara je jednou z řad studentek, které jeho kouzlu podlehly. Po společně strávené noci dívka záhadně zmizí a Marc se tímto vývojem událostí nezdá býti vůbec pobouřen. Do města přijíždí nevlastní matka Barbary, Anna, která se snaží na vlastní pěst zjistit, co se oné noci stalo. Marcova nonšalance a jaksi záhadné charisma jsou nebezpečnými zbraněmi, kterým mnoho z žen nedokáže odolat. Policie však neustává ve svém pátrání a možná ani Anna není tím, kým se zdá být. Snímek natočený podle románu Philippa Djiana, Incidences, přináší divákům až hitchcockovské napětí brilantně vykreslené zápletky. Příkladná výprava plná kontrastů ladí s působivými exteriéry a břitkou elektronickou hudbou.

Modrý Panter

Marie-Chantal cestuje vlakem do Švýcarska, kde hodlá strávit zimní prázdniny u příbuzných. Ve vlaku ji osloví tajný agent Bruno Kerrein, který jí do péče svěří podivný klenot ve tvaru tygra s rubínovýma očima. Zatímco další agenti pronásledují Kerreina, doktor Kha, který na šperk čeká, se dozví, že jej u sebe má Marie-Chantal. Mimořádný zájem špiónů několika zemí o zvláštní klenot vyplývá z toho, že v sobě obsahuje vzácný virus, který by jednomu člověku dal moc nad celým lidstvem. Marie-Chantal se proto ocitá v ohrožení…

Marie

Dát se na cestu pravdy vyžaduje odvahu! Samolibý herec a režisér Tony Childress natáčí kontroverzní film o Ježíši. Marie Palesi, herečka s níž spolupracuje, je náhle naplněna duchem Máří Magdaleny a vstoupí na cestu k osvícení. Zatím v New Yorku novinář Ted Younger začíná s pátráním po spirituální pravdě skrze svůj dokument o Kristu. Když je premiéra Tonyho filmu ohrožována bombovým útokem náboženských fanatiků, životní cesty těchto tří lidí se osudově spojí…

Rozbité zrcadlo

Do malého městečka přijíždí na natáčení nového filmu slavná herečka Marina Ruddová se svým manželem. Její vrcholná sláva už je pryč, ale stále umí okouzlit své fanoušky. Marina uspořádá ve městě večírek pro své obdivovatele. Tam se s ní dá do řeči paní Babcocková, která jí nadšeně vypráví, jak se spolu už kdysi setkaly, když ona byla ještě dítě a obě si dají drink. Zanedlouho je paní Babcocková nalzena mrtvá. Vyšetřováním případu je pověřen inspektor Darmot Craddock, synovec slečny Marplové, velmi zvídavé staré dámy, která s oblibou luští záhady a zločiny. Při vyšetřování se zjistí, že smrt nastala po otravě nápojem, a protože Marina poskytla svoji skleničku paní Babcockové, která tu svou náhodně vylila, zdá se, že pravou obětí měla být právě slavná herečka.

Napoleon

Fascinující příběh z 1. poloviny 19. století o posledních dnech velkého vojevůdce Napoleona Bonaparte. Na sklonku života je Napoleon ( v podání strhujícího P. Torretona) spolu s několika svými přívrženci uvězněn na ostrově Svatá Helena, kde roku 1821 za poněkud záhadných okolností umírá. Film A. de Caunese kombinuje známá i překvapivá fakta s mýty, obestírajícími tuto kapitolu našich dějin. Odhaluje lidskou tvář i slabost kdysi velmi vlivného muže, čelícího posledním okamžikům svého života v nepřátelském zajetí...

Mortem

Během jedné noci se odehráva příběh Jeny, mladé ženy, která vzdoruje své smrti. Jena jako mnoho z nás žije, aniž by věděla o svém druhém životě. V boji se smrtí je však Jena nucena přehodnotit svůj názor. Bude schopna sebrat všechny své síly a vzepřít se osudu? Výjimečný metafycký thriller, který získal od svého uvedení více než 16 filmových ocenění, je výpovědí o tom, nakolik podléháme své duši, jakou má nad námi moc a zda jí dokážeme vzdorovat v otázkách života a smrti.

Nepřítel

Mladý srbský režisér se ve snímku Nepřítel vrací do nedávné, stále choulostivé minulosti států bývalé Jugoslávie. Příběh zasazuje do období těsně po skončení tzv. Bosenské války mezi Srbskem na jedné straně a Bosnou s Chorvatskem na druhé straně, která vypukla jako důsledek rozpadu bývalé Jugoslávie. Sleduje skupinu vojáků, která odstraňuje výbušné miny z polí na hranici států, které ještě před pár dny vedly krvavou válku. Každý z vojáků je poznamenán nepříjemnými zkušenostmi z bojů v přední linii. Každý svým vlastním způsobem čelí strachu a vzpomínkám. Někteří z nich mají sklony k sebedestrukci, jiní jsou šťastní, že jsou naživu. Další trpí katatonií z prožitých traumat, jiní nacházejí útočiště v modlitbě. Při své práci ve sklepě rozbombardované továrny objeví tajemného muže, který necítí chlad, hlad a nemá zájem ani o cigarety. Brzy po jeho objevení začínají záhadně mizet lidé. Kdo je ten záhadný muž?

Nemají pokoj svévolníci

Režisér a scenárista Enrique Urbizu vystudoval informatiku a bez filmového akademického vzdělání si na 8 mm kameru začal natáčet krátké filmy. Na konci 80. let debutoval celovečerním snímkem Tvoje děvče je bláznivé (1988). V současnosti vede na Filmové škole v Madridu režijní kurz a do roku 2010 působil jako viceprezident Španělské akademie umění a filmových věd. Jeho nejnovější snímek Nemají pokoj svévolníci odhaluje těžko proniknutelné sítě prostituce, špinavého obchodu s drogami i terorismu, které jsou obrovským celosvětovým problémem. Téma Urbizuho snímku je tedy velmi aktuální. Vypráví příběh zkorumpovaného policejního veterána inspektora Santose Trinidada, alkoholika, který v nočním klubu zavraždí tři nevinné lidi. Vzápětí Santos pátrá po svědkovi jeho zločinu, aby ho zlikvidoval, zatímco mu jsou v patách i svědkyně Chacón s detektivem Leivem. Film v roce 2012 získal 6 ocenění Goya za nejlepší film, nejlepší režii, nejlepší původní scénář, nejlepší střih, nejlepší zvuk a nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli. Obdržel 5 cen CEC Award (Cinema Writers Circle Awards) téměř ve všech hlavních kategoriích a navíc získal katalánskou národní filmovou cenu Gaudí Award a byl vyhlášen nejlepším evropským filmem roku 2012.

Ruka bezhlavého

Šampiónka v potápění Eva se probudí z 15denního kómatu. Její přísný otec ji nutí, aby co nejdříve začala trénovat. Avšak všechny věci se od té nehody změnily. Její bratr zmizel, její kočka se ztratila a zdá se, že ji věčně pronásleduje jakýsi záhadný muž s amputovanou rukou. Podléhá Eva šílenství anebo se nebezpečně přibližuje k děsivé pravdě?

V hlubinách

Na začátku 80. let se v Norsku rozmohl doslova ropný boom. Nová naleziště ropy a plynu skýtala netušené možnosti a bohatství, které se odpovědné úřady snažily vytěžit z 500 metrové hloubky Severního moře. Petter, profesionální potápěč, a jeho bratr Knut mají potřebnou disciplínu, sílu a odvahu, aby se vydali na nejnebezpečnější misi na světě – na dno Severního moře. Avšak nenadálá tragická nehoda vše změní. Petter je vyslán na riskantní cestu, na které ztrácí přehled o tom, kdo tahá za jeho nitky osudu a postupně zjišťuje, že tato mise je nad jeho síly a že v sázce je jeho život.

Prezident

Francouzský film Prezident vypráví netypický příběh hlavy francouzského státu, netypického prezidenta. Mladý, charizmatický a rázný prezident se obklopuje skupinou loajálních a brilantních mužů. V čele této hrstky věrných společníků stojí Saint Guillaume (Claude Rich), jeho vysloužilý mentor, jehož slovo má stále pro pana prezidenta velkou váhu. Francouzský prezident je politická hvězda a velký mág, který dokáže při každém veřejném vystoupení ohromit dav a získat si ho na svou stranu. Je aktivně angažován ve věcech sociální spravedlnosti, avšak zmítá se mezi idealismem a pragmatismem. Výborný řečník a vůdce, ale také osamělý utrápený muž, který nadevše miluje svou dceru Nahemu (Melanie Doutey). Když Nahema potká okouzlujícího a nezkrotného Mathieua (Jérémie Renier), bezvýhradně se do něj zamiluje. Matthieua však zajímá pouze vidina bezproblémového přístupu k prezidentově svatyni. Oba muži jsou poháněni jinými postranními úmysly - Mathieu neodolatelnou touhou svrhnout tohoto vyrovnaného a všemocného vůdce, a prezident zase potřebou odolat této hrozbě. Mathieu se postupně dostává pod kůži prezidenta a proniká do jeho temného světa vládnutí. Mnohá tajemství jeho politické moci jsou odhalena, staré konflikty nelítostně znovu otevřeny a nové se nenávratně blíží.

Red Road

Jackie pracuje jako operátorka bezpečnostního kamerového systému CCTV, jehož kamerami je skotské Glasgow neustále monitorováno. Život v ulicích Glasgowa pozoruje Jackie denně na monitorech a svou povinnost chránit lidi, které zná pouze z obrazovek, bere velmi vážně. Sama si však drží všechny od těla, její uzavřený život má svůj řád a klid – až do chvíle, kdy na monitoru zahlédne muže, o kterém si myslela, že už ho nikdy neuvidí. Posedlost, s níž neznámého muže začne pronásledovat, ji brzo dovede do Red Road, shluku strohých domovních bloků na severním okraji Glasgow. Jackiino skrývané tajemství tady začně vyplouvat na povrch a drama o posedlosti tak směřuje k překvapivému rozuzlení.

Konec sázek

Betty a Viktor tvoří věkově nerovnou dvojici, ale navzdory občasným hádkám si dobře rozumějí. Cestují v obytném přívěsu a na živobytí si vydělávají příležitostnými švindly a drobnými podvody. Na jednom z rutinních zátahů se však situace náhle změní, když Betty přijde s nápadem okrást pokladníka mezinárodní organizace. Ten má ze Švýcarska vyvézt pět miliónů švýcarských franků. Proto Betty a Victor podniknou dobrodružnou cestu, na které přestává být jasné, kdo chce vlastně koho podvést. Už nejde o drobný podvod, ale o život. Zapletli se totiž do mezinárodní finanční záležitosti a čeká na ně řada problémů.

Route Irish

Route Irish je název nového snímku legendárního režiséra Kena Loache. Tvůrce, jenž se ve filmech zaměřuje na sociálně citlivá témata, si tentokrát zvolil problematiku války v Iráku a její komercializace. Dva bývalí britští vojáci podnikají na Blízkém východě jako zásobovatelé americké armády, jeden z nich ale nešťastnou náhodou zemře, což druhého podnítí k pátrání, zda kamarádova smrt nebyla připravená dopředu

Sitcom

Jednoho dne přinesl Sophiin otec domů roztomilého malého potkana. Manželka byla samozřejmě mírně zhnusená, ale potkan byl přeci domestikovaný a skutečně drobný a roztomilý. Brzy se však z tohoto drobného a milého zvířátka stal postrach celé rodiny. Díky němu našel mladší syn odvahu odhalit rodině svou homosexualitu – ať už věřil, že je to pravda, nebo ne. Zpočátku se nezdálo, že to způsobí velké znepokojení, až dokud se ho matka nepokusila "konvertovat" svými vlastními sexuálními impulzy. Sophie, na druhou stranu, skončí s ochrnutím dolních končetin a se sebevražednými sklony. Zároveň se pokouší svému otci otevřít oči a ochránit ho před jeho zaslepeností a obdivem k potkanu, který ho dokáže taktéž změnit, a to doslova. Bylo to pro něj, jako člověka uzavřeného ve své kleci a zabývajícího se jen svým businessem, totiž velmi nereálné a výstřední přiznat si, že zdrojem rozkladu této rodiny je právě toto slabé zvířátko. Avšak nad jakékoliv očekávání každého z nich měl jejich nový mazánek moc proměnit jejich nejdivočejší sny ve skutečnost a rodina ze střední společenské vrstvy je náhle po příchodu drobného domácího zvířete konfrontovaná s rasismem, incestem, homosexualitou, a dalšími zákeřnými otázkami. Ozonův Sitcom je situační komedie, hořce vtipná satira rodinného života ve Francii.

Jeden musí z kola ven

Píše se rok 1973 a britská tajná služba MI6 se pokouší ve svém středu nalézt sovětského špiona a udržet Spojené království v bezpečí. K odhalení „krtka“ je povolán z předčasného důchodu George Smiley (Gary Oldman). Seznam podezřelých ze zrady je zúžen na čtyři a Smiley má jediný úkol – označit, kdo z nich kompromituje britskou tajnou službu. Je to ambiciózní Percy Alleline (Toby Jones), jemuž přidělili krycí jméno Švec zdvořile sebevědomý Bill Haydon (Colin Firth), přezdívaný Krejčí statečný Roy Bland (Ciarán Hinds), zvaný Voják pokuřující Toby Esterhase (David Dencik) vystupující pod jménem Chudák nebo samotný Smiley, zapsaný jako Žebrák? Jen tomu nejlepšímu špionovi je radno věřit. Ale kdo jím je a na čí straně stojí? Jeden musí z kola ven je adaptací špionážní literární klasiky Johna le Carrého, která změnila špionážní drama, v režii Tomase Alfredsona (Ať vejde ten pravý) a s hudbou génia Alberta Iglesiase (skládal hudbu k většině filmů Julia Medema a Pedra Almodóvara). Film byl nominován na prestižní ceny Americké akademie Oscar v kategoriích Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli, Nejlepší adaptovaný scénář a Nejlepší hudba.

Střílejte na pianistu

Hrdinou druhého celovečerního filmu Francoise Truffauta je klavírista v malém pochybném baru Charlie. Nikdo netuší, že v minulosti byl slavným klavírním virtuózem a jeho pravé jméno je Edouard Saroyan. Jednoho dne mu manželka prozradila, že za jeho úspěch musela zaplatit impresáriovi vlastním tělem, a následně spáchala sebevraždu. Edouard se tehdy vzdal skvělé hudební kariéry a přetrhl všechny vazby s minulostí. Sám vychovává mladšího bratra Fida a vyhýbá se kontaktům s okolím. Až do dne, kdy se do baru přicházejí skrýt jeho další dva bratři Chico a Momo, pronásledováni gangstery. Charlie jim pomůže, ale sám se tak dostane do potíží. Zbavit se zloduchů i vyrovnat se s bolestnou minulostí mu chce pomoci servírka Lena, která je do Edouarda zamilovaná.

Trojitý agent

Francie, 1936 - 1937. Lidová fronta vyhraje volby, začne španělská občanská válka, Hitler a Stalin začnou s manipulací a špionáží. Brilantní Fjodor Voronin, který se stal generálem ve dvaceti, je zástupcem v Bílé ruské vojenské unii, aby nahradil stárnoucího generále Dobrinského. Fjodorova řecká manželka Arsinoe maluje a drží se mimo politiky. Když se zhorší její zdravotní stav, pozorný Fjodor musí řešit její péči - na pozadí šachové partie, v níž proti sobě stojí láska k vlasti a láska k Arsinoe, ideologie, machinace moci ve věcech života a smrti.

Policajt

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života

Vasha

Druhý celovečerní film finského, převážně televizního, režiséra Hannu Salonena vypráví příběh o ztrátě dětské nevinnosti, o první zkušenosti dospívajícího chlapce se zločinem a o přijetí zodpovědnosti za své činy. Tom, vnímavý šestnáctiletý chlapec, skončí v nemocnici s čečenským mužem Arturem, který mu náhodou zachránil život při explozi auta v estonském Tallinnu. Artur je plný tajemství a zdá se, že má v Estonsku určitou misi. Tom je tichým cizincem fascinován a pomůže mu utéct z nemocnice. Pomalu však zjišťuje, že Artur je pronásledován vzpomínkami na vlastní rodinu, kterou tragicky ztratil během války, a Tom se stává náhodným komplicem v Arturově smrtelné hře pomsty a smrti. Kolotoč krvavého násilí se rozbíhá a zbývá jen jedna otázka: bude Tom kráčet po této krvavé cestě spolu s Arturem? Vasha je film o náhodném setkání a společné cestě nevinného chlapce a muže poznamenaného válkou, pronásledovaného vlastními vzpomínkami. Vypráví příběh o bratrství, přátelství, zradě, pomstě, ale také o síle vzepřít se okolnímu násilí.

Dobyvatelé barmské džungle

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou.

Musíme si promluvit o Kevinovi

Eva (Tilda Swintonová) se kvůli svému synovi vzdá nadějné kariéry, ale již brzy po porodu zjišťuje, že v jejich vztahu není něco v pořádku. Kevin (Ezra Miller) se od raného věku agresivně vymezuje vůči svému okolí a především vůči své matce a jeho nenávist v pubertě kulminuje v nejvyšším zločinu vraždy. Ani ve vězení jej však matka neopouští a vzájemný vztah plný nepochopení, zklamání, nenávisti… a lásky… tak pokračuje dál

Zimní spáči

René prožije večer v místním baru. Cestou domů vyfotí v podnapilém stavu při milování mladý pár, Marca a Rebeccu. Poté ukradne Marcovo auto a odjíždí s ním domů. V tu samou dobu vyjíždí místní farmář Theo k veterináři. Netuší, že v přívěsu je schovaná jeho dcera. V zatáčce zasněžené horské silnice dochází k autonehodě... René ovšem nemůže vypovídat. Již předtím trpěl ztrátou paměti. Nemůže se svěřit ani Rebečině přítelkyni Lauře, zdravotní sestře, kterou náhodou potkává v nočním baru... Osudy čtyř lidí, dvou dívek a dvou mužů, jsou propojeny nepoznaným tajemstvím. Kdo je viník a kdo bude skutečně potrestán?